Recurso  
intec_integrar

Seguir autor

 

Enviar mensaje

tipo Publicado por: intec_integrar
14 / may. / 2013
0 votos, promedio: 0,00 de 50 votos, promedio: 0,00 de 50 votos, promedio: 0,00 de 50 votos, promedio: 0,00 de 50 votos, promedio: 0,00 de 5
Cargando ... Cargando ...

The magic spell

The aim of this activity is to recycle commands and vocabulary items (parts of the body, different pieces of furniture, places, animals, action verbs, etc.)

Idioma que se enseña: Inglés

 

Nombre (s) y apellido(s) docentes involucrados en la actividad: Patricia Claudia de Abreu

 

Grado: Primer Ciclo- 4º grado

 

Nivel lingüístico para el que fue diseñada: Elemental

 

Descripción de los materiales requeridos para la realización: A magic wand

 

Tiempo requerido: una clase

 

Foco de la actividad: Función comunicativa, gramatical

 

Objetivos: The aim of this activity is to recycle commands and vocabulary items (parts of the body, different pieces of furniture, places,  animals, action verbs, etc.)

 

Destrezas que se emplean: Interacción (bi-/multi-direccional), Escucha, Lectura, Escritura

 

Procedimiento: Start giving your students different commands such as:

 

*Touch your nose, touch your head, touch your tummy, touch your eyes,etc

*Touch the table, touch the chair, touch the floor, touch the wall, etc

*Walk like a dog, walk like an elephant, swim like a fish, walk like a penguin,   jump like a monkey, etc

*Sit down, stand up, hop, clap, smile, run, eat quickly, sleep, eat slowly, etc.

 

Then tell them to imagine they are God fairies who are making up magic spells.

(The objective now is to integrate what they have been listening to and produce it spontaneously).

 

You can give them some examples.

“Touch my nose                “Touch my tummy

Clap                                     Smile

Touch my shoulder            Touch my head

Sit down                                   Hop

Rabbit, rabbit                     Walk, walk

You are a rabbit!!!!”             Walk like a dog”

 

After that you can ask for volunteers to create their own magic spell.  You can review any vocabulary category you have been teaching them such as:  food, pets, actions, colors, parts of a house, shapes, numbers, etc.

 

Resultado esperado: Every class try to ask a different student to provide his/her magic spell.

 

Opciones de adaptación: They can type their magic spells (Libre office, PPT, Paint)

Orientado a:
Docentes
Niveles y áreas:
Primario
Lenguas,Lenguas Extranjeras: Inglés
 

Reportar

 

Descargar

 

Favoritos

 

Seguir

 

Enviar

 
hacé click aquí para ingresar y comentar